Odświeżenie uszczelek w Range Rover Evoque zmodyfikowanym przez Overfinch

Udostępnij:

Od 1975 roku Overfinch nadaje Range Roverom indywidualny charakter, zapewniając zewnętrzne, wewnętrzne i wyczynowe ulepszenia zgodnie z dokładną specyfikacją klienta. Opcje wykończenia, akcesoriów i kolorów są nieograniczone, dzięki czemu każdy Overfinch doskonale odzwierciedla osobowość swojego właściciela.

Kluczowym elementem modelu Overfinch jest nadwozie wykonane z ręcznie układanego włókna węglowego, które zapewnia wytrzymałość i trwałość, a także dodatkową korzyść w postaci niższej wagi. Napis Overfinch na masce i klapie bagażnika może być wykonany na zamówienie z różnych materiałów, w tym złota, różowego złota, czarnego chromu i różnych wykończeń satynowych, a kolor emalii może być również wybrany z szerokiej gamy opcji kolorystycznych. Krótko mówiąc, ogłoszenie Range Rovera modelem Overfinch może być tak subtelne lub tak przykuwające uwagę, jak życzy sobie tego właściciel.

Jednak nawet w przypadku najsubtelniejszego napisu, boczne otwory wentylacyjne z włókna węglowego posiadają wyeksponowany splot wizualny zawierający logo Overfinch Blade; nie do pomylenia dla spostrzegawczego oka. Z przodu charakterystyczna kratka z włókna węglowego, z tyłu spojler dachowy odzwierciedlający grafikę dolnej części zderzaka, z wyeksponowanym włóknem węglowym w obu częściach, wraz z odlewanymi i markowymi końcówkami rur wydechowych, nadają modelom Overfinch wyrzeźbiony, elegancki i atletyczny wygląd.

detailing

We wnętrzu kabiny właściciele mogą wybrać wzór siedzeń, z których wszystkie wykończone są skórą Bridge of Weir. Bridge of Weir to jedyny brytyjski producent skór dla przemysłu motoryzacyjnego, który jako część Scottish Leather Group eksportuje swoje produkty do ponad 60 krajów na całym świecie. Skóry firmy powstają z najlepszych północnoeuropejskich skór bydlęcych, zazwyczaj większych i o znacznie wyższej jakości selekcji niż te, które można znaleźć gdziekolwiek indziej na świecie. Połączenie wysokiej jakości surowców, wielopokoleniowego doświadczenia w produkcji skór i naturalnie miękkiej szkockiej wody sprawia, że tworzone tapicerki mają wyjątkową miękkość końcową i naturalny wygląd. W przypadku elementów wykończeniowych, ekskluzywne forniry Overfinch są indywidualnie dobierane i ręcznie wykańczane, dopasowywane lustrzanie do każdego samochodu, aby zapewnić, że każdy zestaw jest unikalny dla danej kabiny. Bagażnik wyposażony jest w automatycznie przesuwaną podłogę, która wysuwa bagaż właściciela do przodu, ułatwiając rozładunek. Zamiast wykładziny dywanowej, jak to ma miejsce w większości bagażników, "automatycznie przesuwana podłoga" Overfinch wykończona jest skórą Bridge of Weir z aluminiowymi prowadnicami.

Jak można się spodziewać, gdy ekskluzywna marka samochodów luksusowych łączy siły z prestiżowym i szanowanym tunerem, produkcja jest ograniczona: rocznie powstaje tylko sto egzemplarzy Overfincha.

Właściciel odebrał swój Overfinch Evoque w 2014 roku i natychmiast zlecił nałożenie powłoki ceramicznej, aby chronić lakier przed opadami przemysłowymi i środowiskowymi.

Lakier, który został zabezpieczony wysokiej jakości powłoką ceramiczną, jest w stanie lepiej wytrzymać zacieki po myciu, wytrawianie w kwaśnych deszczach i ataki środowiska, takie jak utlenianie promieniami UV, zachowując "jak nowy" wygląd przez dłuższy czas w porównaniu z niezabezpieczonymi pojazdami. Powłoki zapewniają dodatkową korzyść w postaci zachowania wartości przy odsprzedaży, a ponieważ zanieczyszczenia nie przylegają tak skutecznie do powlekanych powierzchni, pojazd jest łatwiejszy do utrzymania w czystości podczas cotygodniowego mycia. - Matt Back, UF Studio

Właściciel zadbał o to, aby pojazd był starannie pielęgnowany przez te wszystkie lata, zlecając wizytę mobilnemu detailerowi w celu przeprowadzenia starannego mycia i konserwacji powłoki z częstym uzupełnianiem jej ceramicznym quick detailerem. Teraz jednak uznał, że nadszedł czas, aby usunąć istniejącą powłokę, zająć się kilkoma swirlami, które się pojawiły, głównie na czarnych wykończeniach zewnętrznych, a następnie zastosować Gtechniq Crystal Serum Ultra Black, ich flagowy system ochrony.

Crystal Serum Ultra Black to dwuetapowy system składający się z Crystal Serum Ultra i EXO v4 Ultra Durable Hydrophobic Coating. CS Ultra to najbardziej innowacyjna powłoka nano-ceramiczna firmy Gtechniq. W skali nano, stosunek powierzchni do objętości molekuł jest znacznie zwiększony, co sprawia, że jest ona z natury twardsza niż tradycyjne uszczelniacze. Nałożone jako pojedyncza warstwa, Crystal Serum utwardza się jako dwie odrębne warstwy, jednak z cząsteczkami o dwóch różnych rozmiarach, które osadzają się w sobie nawzajem, zapewniając sieciowe wiązanie chemiczne. Każda warstwa nadaje inne właściwości całej powłoce: dolna warstwa utwardza się do około 7H (w ołówkowej skali twardości). Zapewnia to powłoce elastyczność, pozwalając jej zginać się pod wpływem uderzeń. Górna warstwa utwardza się do około 9H, zapewniając twardą powłokę, która jest bardziej odporna na znakowanie. Łącznym efektem jest wytrzymała powłoka ochronna, która się ugina i jest odporna na zmywanie. CS Ultra jest odporny na skrajne wartości pH, więc nie ulegnie degradacji pod wpływem opadów przemysłowych. EXO v4 to najnowsza wersja najbardziej hydrofobowej powłoki Gtechniq, dodająca dodatkową warstwę gładkości i połysku.

Ponieważ Overfinch był starannie pielęgnowany, mimo że wymagał dekontaminacji i mycia, nie był tak brudny, jak byłby, gdyby nie był wcześniej zabezpieczony. Niezależnie od tego, przed przystąpieniem do polerowania maszynowego, należało zakończyć etapy przygotowawcze.

Najpierw felgi i nadkola zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner, w celu odtłuszczenia i usunięcia osadów brudu. Następnie zastosowano zmywacz Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover, aby usunąć wszelkie osady pyłu hamulcowego. W6 zawiera aktywny składnik, który zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza i szybko działa na nie obkurczająco, powodując zerwanie wiązań z podłożem i umożliwiając ich łatwe spłukanie. Ponieważ pojazd był dobrze i regularnie konserwowany, nagromadzenie żelaza było minimalne.

Po spłukaniu, wnęka silnika została odtłuszczona i oczyszczona w celu usunięcia zapieczonego oleju i brudu. Użyto małej miękkiej gąbki o zamkniętej strukturze komórkowej i szczotek do detali, aby nawet trudno dostępne miejsca były wolne od brudu.

Wnęka silnika została następnie dokładnie wypłukana z osadów, po czym karoseria została odtłuszczona i oczyszczona z pyłu hamulcowego. Następnie, w celu usunięcia pozostałości filmu drogowego, brudu i żwiru, zastosowano Ultimate Snow Foam za pomocą lancy pianowej dostosowanej do urządzeń Kranzle i podłączonej do myjki ciśnieniowej K-1152. Wysoko pieniący roztwór w połączeniu z wodą pod wysokim ciśnieniem tworzy gęstą pianę, która przywiera nawet do pionowych powierzchni, unosząc większe cząstki z płyt i zamykając je w pianie. Po pozostawieniu piany na kilka minut, pianę i zanieczyszczenia można łatwo spłukać. Pomaga to usunąć jak najwięcej zanieczyszczeń, zanim rękawica myjąca wejdzie w kontakt z lakierem, chroniąc lakier bezbarwny przed zawirowaniami.

Następnie do mycia Overfinch zastosowano metodę dwóch wiader. Polega ona na użyciu dwóch wiader, aby oddzielić od siebie wodę do mycia i płukania. W wiadrze do mycia znajduje się Gtechniq G-wash, czysty szampon bez środków nabłyszczających i dodatków, który spłukuje się czysto bez pozostawiania śladów. Wiadro do płukania zawiera czystą wodę. Obydwa wiadra zawierają na dnie osłonę przeciwpiaskową, która działa jak peeling dla rękawicy myjącej, która jest najpierw zanurzana w wiadrze do mycia, napełniana roztworem mydła, a następnie czyszczona jest część samochodu. Następnie rękawica jest płukana w wiadrze do płukania i szczotkowana na osłonie przeciwpyłowej, aby uwolnić brud z kupy. Zanieczyszczenia osiadają na dnie wiadra. Następnie rękawica jest wykręcana i ponownie napełniana roztworem myjącym, a proces jest powtarzany do momentu, aż samochód będzie całkowicie czysty. Po spłukaniu piany, filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter jest podłączony do węża, aby zapewnić końcowe płukanie czystą wodą. Wkład filtra neutralizuje zanieczyszczenia znajdujące się w wodzie wodociągowej, które są odpowiedzialne za powstawanie nieestetycznych białych plam. Następnie nadobnica została przeniesiona do studia, gdzie umieszczono ją na rampie hydraulicznej i wysuszono za pomocą BigBoi BlowR Pro, bezdotykowej suszarki samochodowej. Potężne podwójne wentylatory kierują strumień ciepłego, przefiltrowanego powietrza, który odprowadza wodę z paneli i z miejsc takich jak plakietki i kratki, gdzie woda naturalnie się zatrzymuje. W takich miejscach woda wycieka w przypadkowych odstępach czasu, co może przeszkadzać w nakładaniu uszczelniacza.

Bezdotykowe suszarki samochodowe BigBoi zostały zaprojektowane specjalnie dla rynku pielęgnacji samochodów. Oprócz tego, że jest to najszybsza metoda suszenia samochodu, jest również najbezpieczniejsza, ponieważ nie wymaga stosowania irchy ani ręczników do suszenia, z których każdy może potencjalnie uszkodzić lakier. - Matt Back, UF Studio

Lakier został starannie i dokładnie sprawdzony w oświetleniu o wysokiej intensywności, aby ujawnić nawet najmniejsze, najdrobniejsze ślady. Obszary wymagające szczególnej uwagi zostały odnotowane w Arkuszu Oceny Pojazdu w celu odniesienia się do nich na etapie korekty.

Zgodnie z oczekiwaniami, ogólnie rzecz biorąc, stan lakieru był dobry. Pojawiło się kilka lekkich zarysowań, które mogły być spowodowane przez quick detailer użyty do zwiększenia wydajności powłoki ceramicznej: jeśli quick detailer nie zostanie dokładnie wypolerowany w stanie wodnym, elementy ceramiczne ulegną utwardzeniu, a następnie kryształy mogą zostać wciągnięte w mikrowłókna, które zaznaczą lakier. Dodatkowo, miękkie wykończenia w kolorze fortepianowej czerni były zawirowane i wymagały uwagi. - Matt Back, UF Studio

Do polerowania większych, bardziej płaskich paneli użyto polerki maszynowej RUPES BigFoot LHR15 ES o podwójnym działaniu z 5-calowym czerwonym padem polerskim Banzai Dynamics z kolekcji Kamikaze. Pady Banzai Dynamics wykorzystują technologię dot point polishing (DPP), czyli zasadniczo interfejs z wypustkami, co pozwala na lepszą cyrkulację powietrza. Ta cecha pomaga uniknąć nagromadzenia ciepła, które może spowodować hologram na lakierze. Do polerowania wąskich powierzchni, takich jak słupki drzwiowe, osłony i listwy, zastosowano polerkę RUPES LHR 75E Mini o podwójnym działaniu. Mniejsza głowica koncentruje działanie polerujące na mniejszej powierzchni, zapewniając lepsze rezultaty. Kolekcja Kamikaze produkuje talerze polerskie Banzai Dynamics w różnych rozmiarach, aby sprostać wszelkim wymaganiom, dlatego też użyto 3-calowego talerza Red.

Pad polerski Banzai Dynamics jest niezwykle wszechstronny, dlatego nadaje się do usuwania różnorodnych skaz na lakierze w szerokim zakresie typów lakieru. W połączeniu z pastą polerską Menzerna Medium Cut Polish 2500, w krótkim czasie udało się usunąć lekkie zarysowania lakieru, jak również bardziej rozległe zawirowania na wykończeniach w kolorze fortepianowej czerni. - Matt Back, UF Studio

Wykończenie nastąpiło przy użyciu czarnego pada wykończeniowego Kamikaze Collection Banzai Dynamics oraz Menzerna Super Finish 3500. Zmniejszające się ścierniwo zawarte w politurze rozpada się podczas długiego okresu pracy, odsłaniając oszałamiające i wysoce refleksyjne wykończenie.

Teraz lakier został poprawiony i udoskonalony, a Overfinch został starannie odkurzony przy pomocy Supernatural Detailing Duster, aby usunąć resztki pyłu polerskiego. Wykonany z miękkiej wełny, odkurzacz jest najdelikatniejszym środkiem do usuwania kurzu, minimalizującym szanse na uszkodzenie nawet najbardziej wrażliwych wykończeń, takich jak wykończenia w kolorze fortepianowej czerni. Lakier i listwy zostały następnie spryskane środkiem Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie pozostałości silikonu, dokładnie przygotowując powierzchnię do nałożenia uszczelniacza.

CS Ultra wymaga wysokiego poziomu przygotowania przed aplikacją, aby wiązania chemiczne tworzyły się gęsto, zapewniając maksymalną wydajność i trwałość. Dodatkowo, CS Ultra wymaga ściśle kontrolowanych warunków środowiskowych, z temperaturą i wilgotnością otoczenia w ramach określonych parametrów. Dodatkowo, po nałożeniu CS Ultra, musi on być pozostawiony do utwardzenia na określony czas przed wystawieniem na działanie czynników atmosferycznych, a EXO musi być nałożony w określonym czasie, w przeciwnym razie nie zwiąże się prawidłowo i będzie problematyczny do usunięcia. Z tych wszystkich powodów, usługa ta jest dostępna tylko w autoryzowanych detailerach Gtechniq. - Matt Back, UF Studio

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl

Warte uwagi

Jak ustawić prędkość samochodu? - Ręcznie i...

Niezależnie od tego, czy chcesz rozgrzać swój samochód, czy się nim pochwalić, warto wiedzieć, jak włączyć obroty. Wskazówki różnią się w zależności od tego, czy prowadzisz samochód...