Konserwacja karoserii

Zima to ciężki okres dla lakieru w samochodzie. Śnieg, mróz, błoto, sól – to wszystko nie będzie działać pozytywnie, dodatkowo zdarza się również, że nie ma warunków, w których o lakier będzie można dobrze zadbać. Warto więc zrobić to jesienią.

Na największe zniszczenia powłoka lakiernicza narażona będzie w okresie zimowym, gdy drogowcy sypią na drogi piasek i sól czy nawet żwir. Te małe elementy szybko dadzą o sobie znać na lakierze. Dbanie o lakier zaczynamy od dokładnego jego mycia. Najlepiej robić to samodzielnie, wykonując mycie ręczne z użyciem dobrego szamponu. Najlepiej będzie użyć szampon bez wosku i potem ten wosk nałożyć osobno. Najlepiej będzie myć auto dużą miękką gąbką z małymi oczkami, by nie wnikał tam piasek czy brud.

Zabrudzenia, które nie będą chciały poddać się gąbce czy wodzie z szamponem należy traktować inaczej np. poprzez środki do usuwania owadów. Twardych czy zaschniętych będziemy się pozbywać dzięki użyciu glinki. Ta plastyczna masa pozwala usuwać wszystkie zanieczyszczenia.

Zabezpieczenie lakieru przed zimą

Usuńmy rysy i wżery

Sól niestety wnika w każdej nawet najmniejsze szparki w lakierze i zaczyna niszczyć blachę. Jeśli lakier ma drobne ryski trzeba będzie postawić na lekkie polerowanie cleanerem, by te ryski usunąć. Jest to forma delikatnego polerowania, które złuszcza utlenioną warstwę lakieru. Clenaer przygotowuje lakier pod położenie wosku. Jeśli auto ma ciemny kolor można będzie użyć politury, która będzie nadawać charakterystyczny mokry wygląd.

Jeśli widać, że lakier jest już mocno zniszczony i matowy będzie trzeba przeprowadzić pełną opcję polerowania. Do tego konieczna będzie dobra pasta polerska. Miękką ścierką rozprowadza się niewielką ilość pasty i rozciera do uzyskania połysku aż nie będzie jej widać. Można także kupić specjalny zestaw do usuwania rys, który będzie miał wszystkie elementy potrzebne do wykonania takiej pracy.

Gdy już polerowanie będzie wykonane można zdecydować się na nałożenie wosku, który będzie stanowił ochronę takiej powierzchni. Woski należy nałożyć i po jakimś czasie je wypolerować, by uzyskać doskonały wygląd całej powierzchni.

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl

Warte uwagi

10 najlepszych hot hatchy XXI wieku (jak dotąd)

  Renaultsport Clio 182 Trophy zostało wybrane przez czytelników PistonHeads jako najlepszy hot hatche ostatnich dwóch dekad. Za nim uplasował się jego większy brat, Renaultsport...